Skitväder!

Fortsatt skitväder igår med stormvindar och hagel! Min plan att rida en massa stöp och i stället blev det annat gjort!
 
Efter att ha mockat en lösdrift, eller mest i hagen utanför lösdriften, så gjorde jag i ordning fölningshagen. Det som fattas nu är att gå runt den stora hagen som den sitter ihop med, men det får bli när det är lite torrare.
 
Jag tog tre hästar i töm i blåsten, Zayats, Oskar och Grå. Sedan åkte jag på Hammarn och köpte foder, och åkte förbi Dajmens nya hem och hälsade på henne i hagen. Hon hade två väldigt sociala kompisar, som gärna ville umgås med Dajmens gamla matte, men de verkar komma väldigt bra överens.
 
Sen mat, lite bokföring och i väg på lektioner. Eller egentligen en lektion och två hästar som tömkördes, och det var nog bra för det var riktigt skitväder på lektionen och svårt att höras i blåsten. Sen nattning av hästarna. Nu ny dag och jag hoppas på bättre väder och mer ridning i dag!
 
Fölningshagen, den svarta pricken är Trassel som övervakade arbetet. Efter lite funderingar så ska det nog upp en tredje tråd, i alla fall på avspärrningen för att hålla nyfikna föl inne.
 
Oskar i blåsten!
 
Nisses hund Deja sitter i traktorn och övervakar reperationen av den, som en boss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0