Resfeber!

Tror ni inte att det har blåst stormvindar i dag med? Varmt men blåsigt!
 
Dagen har bestått av förberedelser. Jag har mockat alla lösdrifterna, slagit ner stolpar och packat en massa hökassar. Så mycket ridning blev det inte i blåsten men jag longerade galopp programmet med Chokladen och red sen Zayats på banan. Hon fick jobba med skänkelvikningar och serpentiner, gick ändå bra i blåsten men tog sedan Kayden och Clarinett i töm då det bara blåste mer och mer.
 
Gjorde klart och skickade in momsrapporten, fixade mat, åt och packade. Och tömkörde Paulas häst, som tur var lite mindre blåst men i stället lite regn. Nattade mina hästar, dusde och packade klart innan jag fick skjuts till Sundsvall av Nisses son. Nu sitter jag på tåget på väg till Skara och kurs i sadelatillpassning. Ska bli väldigt spännande och intressant! Känns som evigheter sedan jag var på resande fot sist!
 
Trassel hjälpte till med vattningen!
 
Och sen hjälpte Wasabi och Grå till med mockning!
 
Chokladen efter sitt jobb, tycker att hon är fin i kroppen nu!
 
Trassel slappar!
 
Nedtravning med Clarinett i töm! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0