Onsdag!

Vädret är på bättringsvägen, behövde bara vinterkappan bitvis igår!
 
Jag mockade och spånade lösdrifter innan jag började rida. Först ut var Wasabi, är nästan två månader sedan jag satt på henne sist, och då skrittade jag bara ltr och innan dess ytterligare några veckor. Så igår blev det också bara lite skritt och känna efter. Sedan red jag Chokladen, försöker hitta lite mer tävlingsform på henne men även om traven bitvis känns bra så är det mycket jobb kvar i galoppen. Red även Kayden, först jobb i töm och sedan uppsuttet, red även lite travövergångar. Även om han känns lite lugnare nu så försökte han igår i stället att bita mig några gånger, det är som att om inte det förra fungerar så testar han något nytt, men snart borde jag ha kommit igenom hans reputoar?
 
Sen byggde jag fram kvällens bana innan det blev hamburgare och stripes till middag. På kvällen hade jag hoppträning med två ekipage, och sedan ytterligare ett ekipage efteråt då en tjej hade två ponnyer med sig. När de hoppat klart, gick jättebra för de alla, så red jag Clarinett lite på banan innan det blev nattning och sen bokföring. Ny dag, jag är lite snorig men vet inte om det är allergi eller förkylning på gång. Är ju mycket pollen nu och jag tål verkligen inte ridbanedammet längre. Ja, ja det lär nog visa sig!
 
 
Wasabi efter ridning!
 
Och Kayden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0