Mors dag!

Eftersom jag inte behöver bry mig om mors dag så passade jag på att planera in en massa annat igår, blev en lång dag och jag var helt knäckt när den var över! Notice to my self: planera in lite mindre, speciellt när du kollar på dräktiga ston flera gånger per natt!
 
Började dagen med att jag och Linda åkte och tittade på hopptävling, det var roligt att träffa lite folk, få tävlingsstämning och se lite hästar och ridning. Sen hem och laddade om med en kopp kaffe innan jag tog och red Chokladen. Det regnade när jag hämtade henne i hagen, var sol när jag gjorde i ordning men jag satte ändå på mig regnjackan, och det var tur för sen regnade det rejält när jag började rida. Var uppehåll och sol när vi var klara, väldigt omväxlande väder! Men hästen var fin!
 
Sen fick Szum besök, jag har ju han ute på annons, en tjej (med familj) som kom och tittade på honom. Han hade visserligen rullat sig rejält och var full med blöt lera, men förutom det tycker jag att han skötte sig. Vi får se vad det blir, väldigt trevliga och jag fick ett bra intryck av dom i alla fall. 
 
Blev snabblagad middag potatisgratäng och rostbiff för sen var det dags för löshoppning! Som tur var hade regnet gett upp och vi behövde inte regnjackorna. Inte mindre än 8 hästar och ponnyer löshoppade vi!
 
Först ut var Kayden, han var laddad och kom in för stort i hinderserien och fick trångt ut, men löste det. Han rev en gång och blev så arg, tog i ännu mer nästa gång! Nästa häst ut var Paulas nya häst, han hoppade bra men blev lite osäker efter en rejäl rivning och behövde då lite extra stöd för att hoppa, men hoppade egentligen ännu bättre sen. Juliette hade fullt ös som vanligt, experimenterade med vart vi släppte henne och la en bom mellan hindren, blev bättre så vi får fortsätta testa det nästa gång.
 
Zayats har kommit på vad det går ut på men hade jobbigt att få till flytet, vi ändrade avståndet något och då hittade hon det och hoppade jättebra! Cervin har ju aldrig provat något liknade men förstod snabbt upplägget, han tyckte att hjälphindret var onödigt men hoppade huvudhindret bra! Det dundrade i marken när han galopperade! Wasabi var sist ut av mina hästar och hon gjorde nog en av sina bästa löshoppningar. Lagom laddad, fokuserad på hindret och hoppade så väl.
 
Sedan löshoppade vi två små ponnyer, de hoppade så lätt och med en massa spänst. Och såklart jättegulliga! När löshoppningen var klar, vi hade byggt bort och nattat hästarna var jag helt slut. Orkade inte ta rätt på någon utrustning utan det har jag lämnat till i dag. Åkte och hämtade transporten och sen kvällsfika och inget mer! Men klockan var ju över 22.00 innan jag var hemma igen. Nu ny dag och jag kommer säkert vara knäckt i kväll igen, mycket på agendan i dag med!
 
Cervin väntar! Så fin!
 
Och Wasabi också fin! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0