Less på blåsten!

Å vad jag är less på blåsten! Visst att det är bra att det torkar upp men jobbigt att rida dessa spända och gröna hästar! Och jobbigt att göra i ordning hästarna utomhus när schabrak och paddar blåser runt! Fick bli jobb från marken med hästarna igår, men nu blåser det ju lika mycket i dag!
 
Jag tog Wasabi i töm på morgonen, hon fick bland annat trava bommar på raka spår och jag upptäckte att hon tar yttertömmen sämre i vänster varv än i höger. Sen jobb på Ica, och ganska bra fart där, och när jag kom hem så mat och lite bokföring i väntan på att blåsten skulle lugna sig. Det gjorde den inte.
 
Tog Grå i töm och longerade Zayats över hinder. Avancerade lite och hade två hinder på volten, hon börjar hitta hur hon ska hoppa och är riktigt duktig! Sen nattade jag hästarna, tömde jag banan på hinder och sladdade den med bilen. Om jag önskar mig en fyrhjuling? Skulle tro att det är lite smidigare att sladda med en sån! Jag hann även ta rätt på en rymling hos Nisse och bokföra ytterligare lite till.
 
När jag var klar i stallet igår så hade blåsten lugnat sig, men nu i dag blåser det lika mycket igen! Blir så less!
 
Wasabi i töm!
 
Oskar åkte hem igår, så jag släppte ihop Szum med Juliette, det var odramatiskt men jag fick dom inte på samma bild
 
Grå, som nästan är vit nu. Om man bortser från hur mycket hon rullar sig...
 
Nysladdad bana! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0