Fölsemester!

Nästan tre veckor ledigt från Ica! Ska bli skönt, men det är mycket jobb hemma i stället och dessutom fölvak på det. Än så länge har jag bara klockan ställd en gång per natt, men kollar ju givetvis om jag vaknar där emellan. Mycket händig med kamera som går att kolla i mobilen.
 
Innan jobbet i morse så tog jag Zayats i töm. Och efter jobbet så red jag Kayden igen. Hade samma upplägg som tidigare, direkt upp till banan, han hann både lyfta korgen med grejerna och bita i sadeln medan jag fick på sadel och tömmar. Tog han först lite i töm, fick han inte lika avspänd som i helgen, men inget stök i alla fall. Skulle rida, tog nog fem minuter att bara ta sig upp. Han vet exakt hur mycket han ska backa för att komma undan pallen! Han var lika första gångerna jag red honom och nu är det ju två veckor sedan sist så det skulle väl kokas av igen. Jobbade med vändningar, böja halsen och runda sig i skritt. Sen satt jag av och skulle rygga honom lite, nu var han inte alls lika pigg på att backa (som när han skulle stå vid pallen), han vet mig en gång för att komma undan men fick i stället backa hela ridbanan! Otur för honom!
 
Sen nattning av hästarna, hjälpte Nisse att släppa ut några ston på bete och så lite pappersjobb!
 
Zayats i morse!
 
Innan avsittning från Kayden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0