Äntligen sommarkänsla!

Äntligen lite sommarkänsla med sol, lite värme och vindstilla, bara det att det inte blåser!
 
Igår började jag med att flytta Szum och Juliette till en hage med lite gräs, deras vinterhage var ganska tråkig med lera så det var skönt att få de till en ny hage.
 
Sedan tömkörde jag Cervin, han är tömkörd innan och det märktes för det gick bra och jag kunde även tömköra lite i trav. Tog sen även Grå och Szum i töm, red Clarinett lite på banan och longerade Kayden med kapsonen. Sedan matpaus innan det var dags för hoppträning för en liten tjej med två ponnyer!
 
När vi var färdighoppade kom Linda till stallet, hon väntade på Nisse som skulle så på en tappsko på Juliette. När skon väl var på plats så red vi ut en sväng, jag red Zayats som var riktigt pigg och med hela turen. Det var en sån där härlig majtur när man inte behöver jacka, fåglarna kvittrar, skogen börjar grönska och vägen är lagom hård!
 
Nu återigen ny dag och fågelkvitter!
 
Juliette och Szum dök ner och letade gräs direkt!
 
Cervin i töm!
 
Clarinett fick skritta av på vägen efter vårat ridpass, här är vi på väg tillbaka upp på gården
 
Från hoppningen, jag och ryttaren diskuterar banan medan ponnyn ser ut att ha annat i tankarna!
 
Zayats på väg hem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0