Pingstafton!

Äntligen en dag utan regn! Men det har blåst i stället... Visserligen hjälper det att torka upp men det har varit ganska kallt i dag och jacka har gällt.
 
Jag började med att ta Aifa i töm, hon fick trava över bommar och galoppera över upphöjd bom. Sedan till Nisse och en extra frukost med rabarberkräm och kaffe. Tillbaka i stallet igen så tog jag Cervin. Han skrittade omkring ganska avspänt med mig på banan i dag så nu funderar jag på om det snart är dags att lämna banan?
 
Lemonaden fick lite spadag med spolning av ben, borstning, utredning av man och så klippte jag svansen, hon var nog mest nöjd med att få beta på gräsmattan! När min elev kom fick hon återvända till hagen. Samma unga tjej som red igår kom i dag för att träna extra inför sin clear roundstart. Igår var det fokus på att rida bana och hon fick göra det i både skritt och trav, och med bommar och pyttehinder, i dag mer vanlig lektion och hon fick träna den lätta sitsen över bommar och även några språng på ett kryss!
 
När Linda kom sen så red hon Szum åt mig, han ska ha provridning igen och det kändes bra om någon annan än jag red också. När Szum var klar så red jag Kayden och det var nog vårat bästa ridpass! Kunde konstatera redan när jag tog honom i töm att även om jag tycker att han är för kort och hög i halsen och formen så är det ändå bättre än det var från början. När jag sedan red så släppte han väldigt fint i skritt och jag fick honom precis där jag ville ha honom, loss, böjd och genom kroppen. I traven är vi inte riktigt där än men det blir nog bättre när vi nu borde kunna få till mer travjobb. Skönt med ett bra pass efter gårdagens skit pass i ösregnet!
 
Sen mat och jag gjorde även en äppelkaka eftersom gårdagens rabarberkaka var slut. Drog igång kvällspasset sent men red Grå, i dressyrsadeln som inte kändes lika bra som det gjort i hoppsadel. Och sen nattning av hästarna och putsning av dagens grejer. Att börja putsa utrustning klockan 22.45 en lördagkväll, är det normalt?
 
 
Aifa efter tömkörning 
 
 Jag ger upp med att försöka ladda upp fler bilder! Tyvärr är det för dåligt internet här, tänk att det ska vara så fortfarande 2022 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0