Ledig fredag!

Skolavslutning och student på många håll igår, själv hade jag en ledig fredag. Eftersom jag alltid jobbar fredagar och det alltid är extra på jobbet då så tycker jag att det är lyxigt med lediga fredagar!
 
Jag började nere på betet igår och skrittade ut Chokladen i skogen, vi kollade av stigarna vilka som inte var för blöta och försökte hitta de som var igenväxta. Sen red jag hem Clarinett till gården och red ett kort och intensivt dressyrpass. Perfekt att kunna trava fram lite på vägen dit, och sen trava ner och skritta av på hemvägen.
 
Rev halva hagen där flickorna gick förra veckan innan jag gav upp för ärmen och hunger. Fikade rabarberkräm och rostmackor, åkte på byn och tankade och sen gjorde jag mat. Och bakade en rabarberkaka, eftersom jag googlar recept blir det olika varje gång men den här var verkligen god så det här receptet måste jag spara! Var med kardemumma och den var så god att jag åt alldeles för mycket!
 
Tillbaka i stallet igen så red jag Szum lite lätt och sen träffades jag och Linda. Vi åkte ner till betet och red ut en sväng med Juliette och Grå. Sen nattning av hästarna och fix med att få kameran att fungera i hagen där Bea står nu. Som vanligt sen kväll, och nu ny dag som börjar med lektioner!
 
Doris tog sin första mus igår! Hon som är så liten ännu!
 
Utsikten från Chokladen!
 
Szums långhals!
 
Fölungen!
 
Skönt att bli kliad på rumpan!
 
Wasabis nässelutslag har i alla fall gått ner, måste bara räkna ut varför hon fick dom... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0