Jobblördag!

Jag är så jäkla trött nu, förstår inte! Fast det kanske har att göra med det här fölvakandet! Virrig har jag varit också, till och med värre än vanligt!
 
I morse var jag för trött för att göra något mer än fodra, vattna, kolla hästar, fixa kraftfoder och roa Doris, det vill säga det nödvändiga. Efter jobbet så gjorde jag mat och sen stallet. Cervins ägare kom och hälsade på, och provred honom igen. Det gick jättebra och de travade också i dag!
 
Sen red jag Kayden, han började lite tjurigt men släppte sedan och blev riktigt fin, känns som att vi steppa upp ett snäpp nu och han kommer mer genom kroppen. Innan jag sen nattade hästarna så körde jag ner transporten, den utan baklem, till betet för att förvara utrustning i. Hade den även i fjol men känns ännu viktigare nu när råttor ätit upp Grås tyglar som hängt under en plåt på det andra betet. 
 
Avslutade kvällen med lite film, nu ladda för ytterligare en jobbdag!
 
Flickorna på sitt bete i morse, ett riktigt hästparadis!
 
Grå och Wasabi
 
Så här såg Grås tygel ut igår, tur att det var gamla och slitna tyglar som blev musmat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0