Hej Doris!

Visst kommer ni ihåg Baloo? Min stora svarta katt som var världens gosigaste och drägglade! Han blev ju sjuk och fick tas bort för tre månader sedan, men det har ju varit väldigt tomt här med bara en katt så i kväll har jag hämtat Doris!
 
Även i dag har det regnat en del, där emellan lite sol men det är galet blött och lerigt! Jag red Grå först, hade förväntat mig att hon skulle vara stökig att leda upp från betet och göra i ordning men hon var så lugn och inte alls sur, vilket hon kan vara. Superfin att rida, galoppen satt åt båda håll utan fel fattningar eller bockning och hon var bara fantastisk att rida. Men när jag satt av så vaknade hennes oroliga sida och hon började gnägga, att sadla av var hon som jag hade förväntat mig att hon skulle vara innan, hon for runt och nervösbajsade tre gånger! Hästar förvånar en alltid!
 
Sen tog jag Cervin och fortsatte jobbet med uppsittning och att börja kunna rida. I dag skrittade vi, helt utan hjälp, i flera minuter och både start, stopp och styrning fungerade! Zayats var så fruktansvärt lerig, blöt lera såklart, så jag insåg att jag inte kunde ha grejer på henne så jag longerade henne över bommar och hinder. I morgon hoppas jag att hon är renare, eller att leran är torr i alla fall!
 
Sen paus med rabarberkräm till lunch. Precis när jag ska hämta Szum sen så brakar ett rejält oväder med hagel och åska igång, marken var nästan vit! Som tur var så gick det över fort! Red sen en väldigt fin Szum, om än lerig och dammig. Längesen jag hade en så fin känsla på honom, bara att sitta och åka häst!
 
Hemmagjord pizza till middag, som jag slapp göra och sedan åkte jag och Linda och hämtade Doris. Doris var minst i kullen så hon är superlitwn, men jättefin och väldigt kavat! Trassel gömmer sig i ett fönster och är inte lika förtjust!
 
Nattning av hästar och sen gjorde jag en ny omgång av rabarberkräm. Nu ska jag försöka sova men misstänker att det inte bara är Lemonaden som kommer hålla mig vaken i natt utan även en busig kattunge!
 
Grå efter ridningen! 
 
Cervin blev trött av dagens jobb!
 
Zayats i hagen. Hagarna är inte roliga nu, vill ha ut alla på gräs nu men gräshagarna klarar ju regnet ännu sämre än vinterhagarna. Det måste sluta regna nu! 
 
Och så Doris:
 
 
Svår att fota! 
 
Visst är hon fin? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0