Tisdag!

Ytterligare en fullfartsdag! Lite mer sommarväder men blåst och ingen värme!
 
Jag började nere vid betet och med Chokladen. Skulle prova en sadel men satt typ upp, skrittade 10 meter och insåg att den inte skulle fungera, så satt av och sadlade om! Med den vanliga sadeln red vi ut en sväng och sedan red jag lite dressyr med Grå i korsningen.
 
Upp på gården och red Kayden, han var rätt jobbig i blåsten, rädd för allt, stum och svårpåverkad. Jobbade med att få honom att släppa och följa tygeln, så pass att jag trodde att jag slitit sönder något i axeln men den överlevde, tror bara att den var lite överansträngd. 
 
När jag var klar med Kayden kom Paula med sin häst som jag tömkörde, bland annat över bommar! Sen mat och i väg på ett gäng lektioner. Hemma igen och hästarna nattade så gjorde jag en sockerkaka och så kom Linda förbi på lite fika! Nu ladda för i morgon!
 
En enda bild togs i dag, sadeln som inte passade på Chokladen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0