Sista juli!

Två tredjedelar av sommaren har gått och jag har ju inte hunnit med någonting! Det känns i alla fall så, och min Att göra lista är fortfarande lång!

I morse var jag nere på betet innan jobbet. Tog Grå i töm och red lite på Wasabi, är ju helt klart att Wasabi hellre är skogsmulle än dressyrhäst! Men oavsett så är hon faktiskt riktigt trevlig och förtjänar mer uppmärksamhet och träning. Jag hoppas att kunna göra ett ryck med henne nu, om bara hon och jag låter bli att skada oss, båda två är ju rätt bra på göra illa oss... 

Efter jobbet och mat så hade jag först en lektion hemma, en ung tjej som tränade med bommar och små hinder. Sen tittade jag på en sadel åt Paula, byggde om lite hagar på gården och så red jag Kayden. Blev mycket sidvärtsjobb eftersom han ignorerade den sidförande skänkeln när jag började. Red bland annat på två stora volt tillbaka med skänkelvikning ut till spåret, bra övning men jobbigt att rida på honom, men efter var han mjuk och självgående!

Gjorde rabarberkräm till kvällsfika och nu ladda för en ny vecka och en ny månad!

Wasabis glada öron i morse! 

Stona på betet, Juliette längst fram

Bob fick testa grimman i kväll igen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0