Ridläger dagar!

Jag har varit på kurs i tre dagar, men det är faktiskt inte därför som jag inte har bloggat utan blogg.se har legat nere. Det har varit tre fantastiska dagar som slutade söndersparkad transport, skadad häst och själv är jag halt..

Men vi tar det i ordning! I torsdags blev det en lugn morgon sedan hovslagaren bokat om dagen. Jag tog Kayden i töm innan jag packade ihop allt, lastade Chokladen och åkte! Absolut inga problem med resan dit! Vi red första passet på eftermiddagen, Chokladen var spänd, bkev avstängd och vi satte nog lite för mycket press på henne i det läget så hon blev lite istadig och sa upp sig.

På kvällen en fantastisk trerättersmiddag och sen vin och hästprat halva natten. Frukosten var av högklassig, igår fick vi bland annat pannkakor! Första ridpasset red vi i små grupper, vi var två i våran grupp och Chokladen var lite mer med. Efter lunch sen så kom det en massör och visade massage och stretching. På eftermiddagspaaset red vi enskilt och Chokladen var riktigt fin! Sen ytterligare en trerättersmiddag av hög klass, och lite mindre vin och hästprat då alla var tröttare.

I dag red vi i gruppen på morgonen, Chokladen var fin och pigg (efter att ha varit spänd och bromsig), sen visade hon som var tränare när hon red din häst som hon tävlar upp till Intermediär på, jätteroligt och inspirerande! En sista lunch också innan hemfärd.

Jag hade lånat transport vilket ju aldrig är roligt när det händer saker. Det första som hände var att jag hade punktering som jag upptäckte igår, fick hjälp att byta däck så det var lugnt. Sen lastade jag Chokladen och gick för att mocka ur boxen, då kommer de springande att hon är galen i transporten! Chokladen har ju åkt en del men aldrig gjort något, nu hade hon antagligen hoppat över bommen. Totalt kaos, men vi styrde upp det och lastade om, jag åkte direkt! Hon stod still hela vägen, men när vi passerar min gård och var på väg ner till betet fick hon ett nytt frispel. Jag fick snabbt stopp på bilen och ut, hon sparkade mot bakluckan men när jag fått upp den och bommen var borta var hon lugn. Jag blev ordentligt sparkad i tumultet. 

Ringde Nisse som kom och hjälpte mig, jag ledde hem Chokladen till gården och spolade henne, många sår men mest ytligt. Sen mocka ur transporten och åka med den till ägaren, det kan jag säga inte var roligt! Vad som händer med den får vi se, är en del trasigt på den, men de är försäkrad. 

Jag har lite lätt panik över två saker, att jag förstört något som jag lånat, dessutom något väldigt dyrt som man inte bara köper ett nytt direkt. Och det faktum att jag inte vet om jag kommer tordas köra Chokladen något mer, vi som verkligen var taggade och på gång! Däremot tror, hoppas, jag att hennes sår och skador kommer att läka fort. Jag har den värsta lårkaka som jag någonsin haft och kan knappt gå, gör så sanslöst ont! 

Resten av kvällen blev inte så mycket gjort, nattade hästarna och sen var Linda hit och fikade. Jag hade nog varit i chock för började frysa när chocken lagt sig lite. Nu ska jag bryta ihop, för det känns rätt hopplöst just nu, sen komma igen med nya tag! Känns som att det gäller att jobba mycket framöver!!! 

Chokladen i Sikås! 

Ridbanan i bakgrunden! 

Tränaren rider och visar dressyr, bland annat byten i vartannat och början till passage! 

Dessa fantastiska bilder tog Karin Jönsson på Chokladen på dagens ridpass! 




Roligt med fina bilder, och visst ser hon riktigt fin ut? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0