Onsdag!

Tyckte ju att det kändes kallt igår morse, men det blev varmare sen och väldigt lagom temperatur som passade med linne. I dag är det ännu kallare på morgonen och blåser lite, får se hur det utvecklar sig i dag!
 
Igår red jag först Movie, vi jobbar med att hitta hur hon ska använda kroppen under ryttare, och sedan Kayden. Han kändes inte alls lika fin som förra veckan och nu kunde han ju inte skylla på knott heller. Tror hellre att han inte orkade tjafsa när det var varmt! Igår var fokuset bara att få honom lösgjord och genom kroppen igen, och hitta den fina känslan. Åttbolt och volter gjorde att det blev bättre, men inte helt bra så vi fortsätter jobba.
 
Sedan åkte jag ner, och fick sällskap av Linda, och gjorde klart hagen vi hade börjat med dagen innan. Gick snabbt att få den klar och sen ledde vi upp stona dit, väldigt nöjda brudar som direkt ställde sig och åt! Så en snabbfika innan jag åkte och tömkörde en travhäst som håller på att rehaba sig efter en liten skada.
 
Handlade på hemvägen och gjorde lättlagad mat innan jag gjorde kvällsrycket med hästarna. Red ut Clarinett så hon fick galoppera uppför backarna, hon var trött efter allt gräs och ganska omotiverad. Sedan red jag Chokladen som ju just nu står på gården, dressyr jobb med mycket galopp och fokus på hörnpasseringar.
 
Som vanligt sent innan jag var klar. Nu ny dag med en hel del planerat som vanligt!
 
Jag tycker att Bob är så fin!
 
Här med mamma Lemonaden!
 
Hungriga ston på nytt bete!
 
Utsikten från min och Clarinetts kvällstur! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0