Lägerdag!

Sol, värme och sand, skulle kunna vara en dag på stranden men det var i stället en lägerdag!
 
Varmt och intensivt kan man ju sammanfatta gårdagen. Kolade hästarna först på morgonen, och sen i väg och då hade jag först en lektion på vägen dit. Sedan ridläger hos Nylands Hästsportslag hela dagen. Hade tre grupper på varierande nivå som red två lektioner var, en markarbete på förmiddagen och sen hoppning av bana på eftermiddagen. Hade dessutom en privatlektion på lunchpausen så det var verkligen intensivt! Dessutom sol, varmt och dammigt!
 
Var sjukt trött när jag kom hem. Fixade mat, tittade lite på en serie och sen tvättade jag två täcken, nattade hästarna och så hjälpte Nisse oss att verka Bea, Lemonaden och Bob. Mer orkade jag inte! Verkningen av Bob var två små klipp på varje framhov, men han var superduktig och vi gjorde det lös i hagen!
 
Ny dag, försöka ta igen det jag inte orkade igår kväll. Ska tydligen åska och regna i kväll så gäller att försöka hinna lite innan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0