Fredag!

Dom här veckorna är det lite lätt kaos på jobbet, särskilt på fredagarna, igår var inget undantag!

Jag jobbade kväll så började i stallet. Red först Movie, jag hade lagt fram travbommar och på en långsida två bommar att galoppera över, hon tyckte att det var väldigt roligt och var superpigg! Att ha galoppera över bommar är verkligen ett bra sätt att kontrollera kvaliteten i galoppen, om man inte kommer perfekt på bommen så kommer hästen att bryta av om galoppen är dålig, är galoppen bra är det lättare för den att justera sig och fixa bommen.

Sedan red jag även Kayden innan det var dags att fika och sen ge sig in i kaoset på Ica! Efter jobbet så åkte jag och köpte två höbalar som sen jag och Linda puttade ut ur transporten. Vi red även ner Chokladen och Juliette till betet igen. Sent innan vi var klara men blev lite fika i alla fall. Nu väntar ny jobbdag och säkert lite kaos i dag med!

Movie efter ridningen! 

Kayden innan avsittning!

Blev en massa spring i hagen när vi släppte in Chokladen och Juliette. Här Clarinett! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0