Vårväder i januari!

Januari och det känns som vår ute! Det är nog för bra för att vara sant och jag tycker att det är bättre att det är vinter när det ska vara vinter och vår när det ska vara vår!
 
På förmiddagen innan jobbet så red jag ut Chokladen i skogen. Det var fågelkvitter och plusgrader och kändes som vår! I skogen var det ganska mycket snö, Chokladen var lite småirriterad och höll på att greja en del med arr klia huvudet, skrapa i snön och köra ner mulen, och till slut så kunde hon inte hålla sig utan la sig! Det är ju säkert 4 år sedan hon sist la sig med mig i snön men det är något hon gjort förut, även hennes mamma... Nu valde hon ett dumt ställe, nerförsbacke och trångt men det gick bra. Jag kunde även klättra upp igen och rida hem, men nog är det lite spännande varje gång man rider...
 
Efter jobbet blev det inget ridning, plusgrader och rejäl blåst. Dessutom blev vi stående på vägen hem från jobbet då en lastbil hade fått stopp i en backe och vi inte tog oss förbi, vi fick vänta tills det var sandat och han gick hjälp upp, så var inte hemma förrän strax före 19. Så Linda och jag nattade hästarna och sen fikade vi i stället. Planen är att rida en massa i dag men det blåser gräsligt mycket även i dag så i får se vad som går att göra!
 
Från min och Chokladens tur, innan hon la sig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0