Inväntar katastrofvädret!

Tillbaka i rutiner igen, men just nu oroar jag mig mest för katastrofvädret som är på väg in. Redan igår kväll kunde jag känna varma vindar som drog in. Det ska bli rejält med plusgrader och på torsdag, och natten till torsdag, ska det regna. Regn i januari är alltid fel!
 
Och som vanligt vet jag inte hur jag ska försöka förbereda mig. Ska jag försöka rida ihop banan, och ridvägarna, så mycket som möjligt (för att slippa skare), eller låta de vara för att minska risken för is? Egentligen kanske det inte spelar någon roll alls hur jag gör, blir det 10 plusgrader och 10 mm regn så kvittar det nog... Blir nog skit oavsett! 
 
Jag longerade i alla fall Szum på morgonen igår innan jobbet. Och red dressyr med Clarinett på kvällen. Skulle bli ett lätt pass men det var tungjobbat på banan och jag fastnade lite i galoppjobbet så hon var ordentligt svettig efteråt. Men det gäller ju att passa på nu när det finns underlag. 
 
Nu ny dag, -1.5 grad så redan viss skillnad mot fredagens -33 grader! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0