Hästsekten!

Så tog ridsporten, och framförallt hopplandslaget storslam på idrottsgalan! Jag missade det på tvn men man har ju full uppdatering i mobilen numera. Jag tycker såklart att det var välförtjänt, minns när vi satt på dressyrkursen i Åsele och följde hoppningen, och de vann fast det kändes "omöjligt"! Men det lär bli diskussioner nu som det blir när ridsporten vinner, men det är väl endast ett av de prisen som de fick igår som röstas fram? Så "hästsekten" kan ju inte ligga bakom allt.
 
Jag jobbade igår såklart. Tog Grå i töm innan jobbet och red dressyr med Chokladen på kvällen. Chokladen var fin på slutet men jag var inte helt nöjd utan har försökt fundera igenom det lite. Den främsta anledningen är nog att jag omedvetet tänkt att allt kommer gå lätt och snabbt bli bra när hon nu är bättre i kroppen, men det tar ju såklart tid att musklad om sig och hitta balansen i den nya kroppen. Så jag har bestämt fyra åtgärder som jag ska göra: Titta igenom gamla ridfilm er (redan gjort, kan konstatera att det nog är bättre nu). Filma (så jag kan jämföra med de gamla filmerna) Byta till Nova bettet igen och ta bort nosgrimman (ska testas nästa dressyrpass, blir det bättre så provar jag att byta tillbaka bettet, eller nosgrimman först. Tror att hon är irriterad på nosgrimman fast den är lös, synd att man måste ha den när man tävlar). Så har en plan i alla fall! Alltid en början!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0