Blås-fredag!

Blåsten hänger kvar sen ovädret, men det är till största delen snöunderlag och inte is och det är jag nöjd med!
 
I morse fick Grå och Chokladen jogga lite i töm. Det fanns flera anledningar till att det blev tömjobb, dels pga blåsten, dels ville jag kolla underlaget och dessutom misstänkte jag att dessa känsliga flickor hade spänt sig i skitvädret. Med Grå började jag på banan, som är bra men jag insåg att den fortfarande var för mjuk så jag skulle förstöra underlaget genom att vara där så vi fortsatte ute i snön och där fick även Chokladen gå. 
 
Efter jobbet så blåste det nästan ännu mer, planen var att rida men jag insåg att det var bättre att longera Zayats. Blåst är inget unghästväder! Nu kunde vi vara på banan för det var lite kallare i marken, och vi passade på att träna på galoppkommandot som jag vill ska sitta lite bättre när vi ska börja galoppera uppsuttet.
 
Blir tidig kväll i kväll, jag har varit trött i dag, skyller på vaccinet igår. I morgon väntar mer jobb och jag hoppas att det ska blåsa mindre då!
 
Chokladen i tömmen i morse!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0