Vårjackan på!

Igår åkte vårjackan fram, som prognosen ser ut kan den nog användas fler dagar framöver! 
 
Jag började i stallet med att mocka flickornas lösdrift, sedan red jag ett gäng, och faktiskt ett par av dom i vårjackan! Szum först ut, skritt i snön på banan och trav där det var upptrampat, han blev snabbt trött. Red sedan Wasabi på spåret bredvid banan, och lite trav på banan efter, och trots ett par ordentliga bocksprång så känns hon lite off och jag har bestämt mig för att ge henne ett par veckor vila.
 
Grå kändes också lite off när jag dressyrade på henne, i alla fall i början, men det var nog mest spänningar och jag kunde rida bort en del av det. Sista hästen var Zayats och hon fick pulsa lite i snön runt träden utanför banan, och sen red vi upp en liten sväng i skogen, bara för att testa och se hur hon skulle klara att gå från de andra och sen vända hem igen. Det klarade hon galant så snart blir det riktig tur ut på egen hand!
 
Sen gjorde jag makaroner och köttfärssås till mat och åkte i väg på lektioner. Hann även skälla på (eller säga till) några som härjade upp Nisses hästar, genom att hälsa på dom över staketet och genom att springa bredvid hagarna för att få de att springa. Det blev ett jäkla spring i hagarna och jag var ensam hemma och orolig för att de skulle dra ut! Fick dock lite dåligt samvete sen att jag sagt till dom...
 
Efter lektionerna och nattning av hästar så mockade jag lite hos Nisse och skottade fram och drog loss hans transport som var inskottad, den ska jag få användning av i dag!
 
Trött Szum efter ridning!
 
Wasabi ute på spåret!
 
Tog en bild på Grå för att se hur hon ser ut i kroppen, synd att hon står i nedförsbacke bara
 
På väg upp till skogen på Zayats! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0