Måndag!

Förvåningen i morse när det bara var -5 grader, och snöade lite, känns som att alla prognoser har haft helt fel om dagens väder.
 
Jag tog Dajmen lite i töm innan jobbet, och se efter jobbet och mat så red jag Zayats. Det snöade och blåste kallt, vilket ingen prognos heller hade anat. Zayats vsr pigg igen och hade fart under hovarna, men som typisk unghäst så blir hon trött fort. Vi red några "skänkelvikningar", vilket gick riktigt bra, och sen skulle jag galoppera. Fick till en bra galopp och sen var huvudet trött och det fanns bara bus och stök eller stanna att välja på, typiskt unghästar, när de blir trött så blir det tvärt och mycket! Släppte galoppen och travade något varv bara, jag upplever inte att unghästen lär sig komma undan genom att jag slutar försöka få galoppen, om jag däremot fortsätter att pressa för att få galopp så har jag skapat spänningar och olust hos hästen. Bara att fortsätta nästa gång!
 
Dagens enda bild var en halvdålig på Dajmen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0