Härlig söndag!

Härligt väder i dag, vårvintern är här! Fast onödigt kallt i morse, -19 grader!
 
Jag red på förmiddagen, först Chokladen på slingan. Sen fick Grå gå på spåret bredvid banan för att trampa upp lite till Wasabi. Har inte ridit henne ute i snön på tre veckor, då sist var hon ju väldigt stökig och jag bestämde mig för att vi behövde få lite självförtroende båda två med bra pass. I dag skrittade vi bara på spåret, dels var det inte så upptrampat så lite svårt med balansen i trav och jag ville verkligen att vi båda skulle tycka det var lätt, och inte en nära döden-upplevlese! Lyckades bra med det i dag så det gick utan större drama, något tjuvstopp (blev bättre efter bajspaus), en del krafsningar med frambenen, något försök att lägga sig och en del huvudkast. Men inga bocksprång, inte kasta sig ut i snön, inga försök att döda någon snödriva, inga tendenser att resa och inga odefinerbara skutt. Så riktigt bra ridpass, man får inte ha så höga krav!
 
Sen snabbfika och så var jag och red ungponnyn igen, gick riktigt bra, känns som att allt faller på plats mellan varje gång! Tömkörde även en ponny där, och sen i väg för ett par lektioner. Solen gick ner och det blev kallare så frös när jag kom hem. Gjorde pizza till middag och sedan nattning av hästarna, och Nisses hästar. Eftersom jag frös efter lektionerna så hade Nisse eldat rejält när jag kom från stallet, vi är inte vana att ha så varmt inne, nu var det nästan 18 grader i köket och vi tyckte båda att det var varmt. Det tyckte katten med som gick ut och lämnade dörren öppen (det gör han dock oavsett värme, lämnar dörren öppen), vi passade i alla fall på att äta glass till kvällsfika när det var så varmt inne!
 
Grå på spåret!
 
Wasabi innan uppsittning!
 
Och Wasabi på spåret! Hon tycks ha ovårdad man! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0