Temperaturväxling!

Det här verkar vara de stora temperturväxlingarnas vinter! Igår morse -17 grader och sen på eftermiddagen 0-gradigt. Svängde riktigt fort igår!
 
Jag hade klockan tidigt för att longera en häst innan jag åkte på lektioner, men 17 grader ute avskräckte och jag sov en halvtimme till. När jag åkte till lektionerna var det fortfarande kallt, lite väl kallt för lektioner egentligen, men på vägen dit började det snöa och blev snabbt mildare. Dock snö och blåst i stället så inte heller så varmt.
 
När jag kom hem så fikade jag lite och sen träffades jag och Linda i stallet. Vi red ut med Movie och Juliette, de fick trava bort lite överskottsenergi i backarna. När vi var tillbaka tog jag in Lemonaden och Bob, och sen kom Nisse för att chippa Bob! I absolut sista stund, sista dagen är i morgon, men nu blev det så. Vi gick ställa dom i varsin box gör Lemonaden var så uppspelt och i vägen. Men sen gick det bra, Bob fick sitt chip och blev av med lite tagel i svansen.
 
De fick stå kvar i varsin box medan jag tömkörde Clarinett, är ju bra träning. Sen släppte jag ut dom igen och vi bjöd Linda på middag. Efter mat åkte jag tillbaka till stallet, longerade Chokladen och nattade hästarna. Gjorde sen ris a la Malta till kvällsfika, och så avslutade vi kvällen med att titta på första delen i Nattryttarna. 
 
Nu ska jag inspektera snömängden och sen väntar en lång dag på Ica!
 
Från turen med Movie, börjar bli lite snö nu!
 
Bob tränar på att stå i egen box! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0