Mellandagarna!

Vardag igen, kändes som en kort julhelg!
 
Fick börja dagen med lite hagfix då Bob visade att det inte var så mycket ström i hans hage, dock visade testaren att det var ström... Men jag gjorde ett försök att förbättra i alla fall. Sedan red jag Chokladen och Clarinett. Chokladen på banan, vi har börjat med väldigt enkelt jobb med förvänd galopp och det är riktigt roligt!
 
Clarinett red jag i skogen och sedan fick hon börja trampa upp ett av mina ridspår på gården. Jag brukar varje vinter trampa upp två-tre ridslingor i sommahagarna för att rida. Än är det för lite snö men när det bli mycket är det perfekt med upptrampade spår. För unghästarna blir det lätt att ridas när vägen är naturlig och given. Busiga hästar går att styra ut i snön och det tar stopp, ryttaren landar mjuk om man lämnar hästen, och för de äldre hästarna är det bra för joggning, lättare intervaller eller lite lösgörande lätt jobb. Så jag hoppas på en halvmeter till med snö, minst!
 
Sen fika och uppladdning för bilbesiktning. Skulle ha en lektion på väg till besiktningen men den avbokades mindre än en timme innan. Jag blev lite less eftersom jag skulle ha hunnit rida en till häst om jag vetat det. Kände inte för att sitta och vänta en timme så gick ut i Nisses stall och tömkörde islänningen! Så hans julvila tog slut i dag, han var pigg och full av hyss och testade mig rejält. Men han är mycket mera följsam och tar nu när man säger till, och är jag bara med så hinner han inte hitta på några hyss men han kräver fullt fokus!
 
Sen till besiktningen, bilen fick tre stycken 2:or vilket är en fjärdedel eller femtedel mot i fjol! Dessutom inte så svåra eller dyra fel även om ett kändes ganska allvarligt. Men ändå en förbättring! Köpte foder och sen hem och gjorde mat, såklart fortfarande julmat, potatis, köttbullar och prinskorv, fast jag äter ju inte korv.
 
I väg på ett par lektioner och sen hjälpte Nisse mig att natta hästarna inklusive att rulla in två balar i hagarna! I morgon ska jag jobba så nu är verkligen vardagen och verkligheten tillbaka efter julledigheten!
 
Chokladen efter ridning!
 
Här är Chokladen och Doris i hagen. Doris är verkligen överallt!
 
Clarinett uppe i skogen!
 
Och på ridstigen. Så vackert med all snö men vi var blöta när vi var klara!
 
Ut på tur med islänningen!
 
Han är väldigt gullig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0