Kallt!

Kallt i dag! 23 grader i morse men bara 18nu i kväll så finns hopp!
 
Kylan ställer till det när jag ska jobba hästarna. Eftersom jag håller till ute så är jag kall redan innan jag börjat rida, så när det är så här brukar jag ta hästarna från marken och inte lika många hästar per dag. Det är ju inte mänskligt att stå ute och tränsa i minus 23 grader, i alla fall inte fyra-fem hästar...
 
När mina hästar var vattnade i morse så började jag med att rida islänningen i Nisses stall. Perfekt att kunna rida inomhus! Han var dessutom lyhörd och lyssnade till mig på ryggen i dag, ett riktigt bra litet ridpass i stallgången!
 
Sen fortsatte jag hemma hos mig med att longera Chokladen och ta Clarinett i töm. Annars har jag mest vattnat hästar och eldat! På kvällen skulle jag åka upp på byn för att fylla luft då två däck tappat luft i kylan. Men när jag skulle åka så insåg jag att det ena däcket var lite vl platt... Nisses kompressor låg i ett igenfruset bilbagage och jag kunde ju inte åka så långt. Men Paula var i Nisses stall och mocka de åt sin häst, och hennes man åkte och hämtade deras kompressor! Dock pyste det när vi fyllde däcket... Men vi hittade läckaget som var mellan fälg och däck, och sprejade på kontaktspray, och det verkar fungera! Sen får jag väl se hur däcket ser ut i morgon bitti...
 
Håll tummarna för mitt däck och för lite mildare väder i morgon!
 
Annorlunda vy, ridning i stallgången!
 
Vackert men kallt! Chokladen på lina i dag!
 
Ganska platt däck! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0