Julveckan!

Nu har årets intensivaste vecka dragit igång på jobbet! Det är mycket prat om att allt blivit dyrt och att folk inte kommer att ha råd med lika mycket julmat i år, men det ser jag inte på jobbet. Det är lika hysteriskt som alltid!
 
Jag longerade Wasabi innan jobbet igår. På jobbet var det förutom det vanliga julstöket 150 julkassar som skulle packas till ett företag, nu gjordes dessa kassar efter stängning men det märktes av rätt mycket redan på dagen. Till exempel kom en hel dolly (lastpallar med jul) med ost bara till de kassarna. Nu visade det sig att en del grejer ändå inte kom, var restade, så blev lite panik att hitta ersättnibgsvaror. Vi har ju sällan 150 artiklar av samma... Jag var inte med och gjorde kassarna (men drömde ändå om dom i natt!!!) utan åkte hem, åt och nattade hästarna. Och red islänningen i Nisses stall.
 
Sist jag red honom i stallet gick det jättebra, han var så uppmärksam och vi styrde runt i stallet lätt. Då var det fullt av hästar inne, igår endast en annan häst inne och han var inte på samma humör (stannade och blåste flera gånger). Fick jobba betydligt mer för att få honom att gå dit jag ville... Vi är nog inte redo att rida ute riktigt än,tror att det får bli töm i dag. Men vi jobbar på i alla fall!
 
Nisses katter Gottfrid och Holger älskar att mysa på bordet (ingen ordning i det här huset!!), schäfern Deja vill helst också vara med men får hålla sig på golvet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0