Dan före dan före dopparedan!

Blev en händelserik dag på jobbet i dag, tänk vad mycket man får vara med om!
 
Jag var ju ambitiös igår med fyra hästar jobbade, men det gav bakslag i dag. I morse kände jag bara att jag orkar inte tre hästar innan jobbet, så det blev två. Tog Clarinett i töm, även om det inte känns som att jag kommer åt henne riktigt när jag tömkör så ger det resultat i ridningen sen. I dag fick jag till riktigt bra höger galopp, galopperar hon sådär när jag rider kan inte LA vara några problem.
 
Sen fick Chokladen gå i skogen. Man måste verkligen passa Chokladen när man rider henne när det är mycket snö, inte för att det är så mycket snö än men tillräckligt, hon vill nämligen lägga sig ner i snön! Hon tänkte tanken i dag med men jag hann driva på henne, förra vintern la ho sig en gång med mig på och hon har gjort det tidigare också. Även hennes mamma la sig med mig så lite ärftligt verkar det vara. Wasabi älskar också snön men hon vill mest busa och hoppa i den, men även hon har försökt lägga sig med mig...
 
Sen på jobbet hade vi i dag inte bara galen julhandel och en massa kunder utan även en otäck händelse. En kund, som var ganska full, hotade först den som satt i kassan, han skulle mörda henne om betalningen inte gick igenom. Sen var han även hotfull mot den i personalen som körde ut honom från butiken, och hade tydligen också hotat med att spränga affären. Jag höll på lämna ut paket så hörde det mesta men hängde inte riktigt med, men det var ett solklart mordhot. Vi ringde polisen som faktiskt kom och tog upp anmälan, och visade sig lite. Det är ju en kund som är känd sen tidigare men det är sjukt obehagligt.
 
I övrigt lagom mycket kaos och en hel del är slut, mest mjölk där vi haft problem med leveranser som kommit bort eller blivit en dag försenade. Som vanligt till jul alltså!
 
Jag jobbade sent även i dag. Stannade på hemvägen och lämnade en godiskasse till familjen som kör balsr åt mig. Sen nattade jag hästarna och så åt vi ostkaka, grädde och sylt till kvällsfika. Nu väntar en dag till på Ica innan jul. Och jag jobbar sent även i morgon, men börjar lite tidigare så får se vad jag orkar i morgon bitti!
 
Clarinett med juligt schabrak!
 
Från skogsturen med Chokladen!
 
 
Snöig efter ridningen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0