Doris råttjägare!

Doris är verkligen en riktigt bra råttjägare redan! Hon är ju inte så gammal men fånga möss kan hon! Igår tog hon först en jättestor mus/råtta (vattensork?) sen två timmar senare hade hon tagit en mus till, däremellan hann hon busa på banan och skrämma Kayden när jag red. Fick sedan på kvällen en bild av Linda, då hade hon tagit ytterligare en mus! 

Jag red på förmiddagen igår, Movie fick gå upp i skogen och lyfta på fötterna och sen red jag Kayden på banan. Doris var på bushumör och for runt överallt där vi skulle rida, Kayden studsade för henne och vi blev båda ganska ofokuserade, men bra miljöträning!

Sen till Ica där jag jobbade sista kvällen för denna sommar, när vi stängt klockan 19 så åkte jag och hade två lektioner så det blev sent innan jag var hemma och hade nattat hästarna. Nu ny dag och nya tag!

Doris med sin stora råtta! 

Kayden efter ridning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0