Augusti-värme!

Måste ju säga att augusti bjudit på betydligt bättre sommarväder än juli gjorde! I dag varmt och svettigt!

Började på gården i dag, tog Kayden i töm och red Movie. Sen ner till betet där jag tog Chokladen i töm först. Har inte tömkört henne sen hon fick sånt gjordtvång i början av sommaren men nu var det inget. Red även Wasabi, men hon var inte alls på humör, spänd och svårkomunicerbar så red bara lite i korsningen. Tror faktiskt att hon var lite trött sen gårdagens tur.

Lite fika och sen i väg och tömkörde en ny ponny, roligt. I väg och köpte kraftfoder till hästarna och mat till oss, och tankade bilen!  Skönt att kunna göra det, och skönt att få in pengar men lönen är typ redan slut!

Efter mat så åkte jag ner och gjorde klart den nya hagen, Linda kom och hjälpte mig, och vi hann precis flytta upp hästarna innan mörkret. Så tråkigt att det blir mörkt tidigt nu! Jag hinner ju inget!

Kayden i töm i dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0