Skitväder!

Fy vilket tråkigt ridväder det är! Blåst och hagel i dag, kallt och nippriga hästar så det har inte blivit så mycket gjort!
 
Mockat lösdrifter, plockat plas och letat bruksanvisning till fölkameran, den hittade jag inte, men det är ju 8 år sedan jag köpte kameran så inte så konstigt. Men jag hittade bruksanvisning till alla gamla mobiler och även till min första vattenkokare!!! Och hittade kartongen till fölkameran, den hjälpte mig dock inte...
 
När jag sedan skulle rida Clarinett och precis skulle sätta på benskydden så skickade veterinären som skulle komma och vaccinera att hon var på väg, typ 2 timmar tidig. Så släppte ut Clarinett i en hage så länge och försökte få tag på Linda, hon hann sen fram när vi precis var klara, såklart. Vi vaccinerade Lemonaden och Bea inför fölningen, de ska ha en extra boost för att de fölungarna mer skydd. 
 
Sen red jag Clarinett, gjorde inget att hon hade härjat i hagen där jag släppte henne för hon hade energi kvar i blåsten. Efter jag ridit henne tog jag taktikvila för då var jag less på blåsten. Linda var här och vi drack kaffe, surrade (mest om vårat konstanta behov av mer pengar...) och Nisse fixade middag. Jag hann sätta in alla verifikationer från förra året i pärm och bara det kändes dom en bedrift!
 
Sedan till stallet och red Chokladen, ni som minns vad jag skrev när jag hade ridit henne i helgen förstår att det var fokus på lösgjordhet. Flyttade henne i skänkelvikning ut och fattade galopp från det, effektiv övning men blev väldigt jobbigt i höger varv. Sedan var det hoppträning, två ekipage, dels Linda på stor häst och sen ett litet b-ponnyekipage så väldigt blandad storlek! Gick i alla fall väldigt bra förutom en olycklig avfallning på slutet.
 
Avslutade med att ta Kayden i töm, han var lite mer med mig i dag även om det är lite väl mycket kaos när vi börjar. Sen nattning av hästar och nu ladda för fredag på Ica!
 
Tömkörning av Kayden, i vinterkappan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0