Skärtorsdagen!

Jag hoppas att ni alla ska få en fin påskhelg! För min del blir det som vanligt jobb och en massa häst!
 
Gårdagen började lite adrupt med att Nisses unghingstar var på rymmen. Kombinationen unghäst och glasögon verkar inte vara den bästa, så mina glasögon som redan innan var limmade efter att jag blivit nockad av Wasabi är nu även böjda och vridna. Man får lite lätt panik när man står med en hingst som man har fullt nog att hålla i och man tappar glasögonen, efter att han kastat sitt huvud i mitt ansikte, ingen möjlighet att plocka upp dom och inget såg jag. Det löste sig dock, men glasögonen blev sneda.
 
Sen fortsatte förmiddagen i mitt stall, dock lite mindre tid än jag hade tänkt. Red i alla fall Oskar på det som är kvar av slingan, och sedan kom Linda och jag red ut Zayats med henne. Sen fika och till jobbet. Lite lugnare där än på onsdagen men fortfarande mycket kunder och jag jobbade till 20. Efter jobbet så nattning av hästar och sen vitlöksbaguetter och räkröra från charken på jobbet. Under eftermiddagen fick jag även veta att en vän gått bort efter lång tids sjukdom, Nisse hann dit och träffa honom en sista gång under dagen. Tungt även om det inte var oväntat!
 
Nu långfredag och nya tag!
 
Ridning av Oskar!
 
Bus-Oskar efter ridning, han är så söt!
 
Härligt ridväder igår, här med Zayats i skogen, mycket snö kvar än! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0