Måndag!

Måndag och blåsigt igår. 
 
Jag longerade Zayats på morgonen över hinder, min plan är att testa att hoppa henne uppsuttet så vi tränar lite extra på hoppningen nu. Hon verkar ha fattat grejen och hoppade bra!
 
Efter jobbet och mat så tog jag Kayden i töm. Han visade vilket humör han var på direkt genom att börja studsa och bocka redan när jag tog ut honom från hagen! När jag kom igång med tömkörningen så körde han först lite rodeo och testade att dra i väg men lugnade sig efterhand och var ganska fin på slutet. Men det är väldigt mycket energi och frustration i honom! Vi jobbar vidare, men igår var jag glad att jag inte skulle rida och det är ju så att han behöver mycket jobb från marken, dels för att muskla sig och ändra sitt sätt att använda halsen, och dels för att jobba med att han testar gränser och är frustrerad. Blir nog bra till slut!
 
Nu ny dag och mycket på agendan som vanligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0