Genomblåst!

Fy vad det blåser, rakt igenom allt!
 
Igår jobbade jag ett gäng hästar på dagen. Jag började med att ta Wasabi i töm, hon var faktiskt väldigt lugn och trevlig att jobba med. Sen red jag Grå på banan, hon var på riktigt ettrigt humör men det släppte. Även Clarinett fick jogga på banan och jag avslutade med att rida Zayats som fick träna på sidvärts även i trav, förutom övergångarna vi tjatar på med.
 
Sen var det meningen att jag även skulle rida Oskar, men ett rejält oväder såg ut att dra in, Oskar härjade i hagen och samtidigt ringde en kompis och ville kolla på grejer från huset. Så jag sparade honom till kvällen och i stället gjorde vi ett räd i huset, och hittade ännu mer grejer. Sen middag och i väg på två lektioner, och så tömkörde jag Paulas häst innan jag kom till stallet igen och kunde ta Oskar. Han fick gå i töm, och var riktigt fin men så klart testade han gränserna emellan. 
 
Ganska bra hästdag ändå trots vädret med blåst och emellanåt snö, och underlaget som inte är bra men som ändå fungerar till lugnare jobb. Men nu längtar vi till bar ridbana och soliga, vindstilla dagar!
 
Wasabi innan tömkörning!
 
Här ser man hur mycket de fäller, Clarinett efter ridning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0