Dressyrträningar!

Igår var det dressyrträning här på Brännan, så härligt att kunna köra lite här hemma igen!
 
Jag red ut Clarinett på morgonen, tyvärr ganska mycket is på skogsvägen jag red så inte optimalt men vi kunde trava bitvis i alla fall. Sen Ica-jobb och snabba ryck att äta och till stallet. Hade tre träningar och sedan red jag Chokladen. Vi red lite av galoppen som är i LB:2, gjorde faktiskt en analys efter och konstaterade att hon blir för spänd och stum i galoppen. Så försökte lösa det, red skänkelvikning i trav, fattnubgar på volt med lite överdrivet böjd hals och bogen in i trav. Hon blev lite mer loss och rörde sig större och mer, men min fortsatta analys säger att vi måste fortsätta att jobba mycket med lösgjordheten, så får det bli nu!
 
Från Clarinetts tur! 
 
Gulligaste ekipaget på kvällens träning!
 
Innan avsittning från Chokladen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0