Allt är skitigt!

Varmt idag, och allt är skitigt! Jag, gården, hagarna, hästarna, allt!
 
I dag har jag gjort en massa annat än att rida,sånt som förhoppningsvis underlättar att kunna rida mer sen. Jag har dragit fram vattenslang till några av hagarna så vi slipper bära vatten,  jag har mockat och spånat två lösdrifter, jag har plockat ihop grejer till loppis och jag har satt upp staketet runt mer än halva banan!
 
Sen tog jag Kayden i töm över bommar och red Oskar, även han fick jobba med travbommar. Efter det var det dags för middag och kvällspasset i stallet började med att jag red Szum. Sen hjälpte jag Linda lite att dra av skorna på Bea innan det kom en spekulant på Dajmen. Det var ett impilsbesök, hon skickade någon timme innan, så jag hade inte hunnit förbereda något. Dajmen var övertaggad och studsade runt som hon inte brukar göra, men jag longerade i alla fall och hon fick även hoppa några språng i linan. Hur det blir får vi se!
 
Nu är hästarna nattade och jag ska sova och hoppas på att min mage är bättre i morgon än den är nu!
 
Kayden i töm!
 
Och Oskar! Banan är nästan helt bar nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0