Lördag!

Blev ändå en bra dag igår, trots att jag är utan bil
 
Skulle ha lektioner på eftermiddagen som jag fick ställa in när jag inte hade bil men började ändå dagen med två lektioner här hemma. Sen lite hästjobb, longerade Lemonaden först. Hon har inte gjort något på två månader men nu är det dags att börja jobba igen. Sen tog jag Zippin i töm och red Chokladen som fick gå lite dressyr, hon känns lite ömfotad på sin trasiga hov men vi red ett lätt pass med fokus på lösgjordhet.
 
Sen gjorde jag middag, oxfilé med klyftpotatis och morötter i ugn, innan jag gjorde ett ryck till i stallet. Red Clarinett som fick skritta i skogen, och försöka hitta stigen som växt igen, och sedan jogga lite i låg form i trav och lätt sits i galopp på banan, bra jobb mellan två träningar. Efter det kom Nisse och körde höbalar innan jag gjorde kväll, till kvällsfika åt vi rester av torsdagens paj med glass. Sen hann även Nisse köra en granne till akuten fram och tillbaka innan det blev kväll på riktigt, men då var ju klockan givetvis natt.
 
Dags att börja jobba för Lemonaden, hon är väldigt tjock så det är nog bra!
 
Clarinett trampar upp stigen som nästan hunnit växa igen i sommar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0