In i mörkret!

Gårdagen började med minusgrader och slutade med mörker, just mörkret är det värsta med hösten tycker jag!
 
På morgonen red jag först Chokladen, hon är inte i någon bra fas just nu men fin när hon slappnar av. Sedan red jag Lycka, eller red och red jag skrittade runt lite på henne. Lycka är riden men mest barbacka och mest av barn, inte utbildad och nu inte gjort något på över ett år. Så jag började med att gå några varv på banan, hon har nog aldrig varit på en ridbana, sen satt jag först upp några gånger. Hon var lite skeptisk till pallen men att jag satt upp från den var inga konstigheter! Sedan skrittade jag runt lite och testade start, stopp och styrning, hon är lite försiktig men några ridpass till så är vi nog igång!
 
Sen till Ica och jobb, värmde pizza till middag och sedan skyndade jag och Linda till stallet för att hinna rida innan det var kolsvart. Det var rätt mörkt redan innan vi kom i väg, jag red Zippin och Linda red Bea och de var lite tveksamma i mörkret. En tur på 45 min med skritt och trav fick räcka, men det är ju inte så att jag längtar tills det bara är mötkerturer som gäller! Avslutade med att åka upp på byn och tänka. I dag väntar en intressant dag! 
 
Lycka innan uppsittning! 
 
Utsiktsbild! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0