Felsökning!

Sol i dag, men blåst! Fast jag har ju varit på Ica så egentligen kvittar vädret!
 
Tog Grå i töm i morse, efter jobbet och yoghurt till middag då min mage inte är kompis med mig idag så red jag Chokladen. Chokladen var väl inte riktigt kompis med mig heller, eller egentligen var hon väl inte så sugen att rida. Jag longerade lite först och hon såg fin ut, men när jag satt upp så var hon sur och stod emot rejält, jag hann fundera fram många olika anledningar och orsaker innan hon sen släppte och var som vanligt, då pigg och ganska stadig i formen. Kändes som en helomvändning när hon väl släppte! Hon var rejält tjafsig i munnen när hon stod emot så tänderna var en tanke (ska kollas om 1,5 månad), sen sadeln (ska kollas nästa vecka) och hennes bakdel (Ulrika ska ta henne igen om en vecka), sen insåg jag att det är ju precis så här hon kan vara när hon byter päls, och när jag efter ridningen dessutom inser att hon brunstar rejält så tror jag att de två senare sakerna i kombination till det andra är orsaken. Täcke på nattetid nu för att minska temperaturskillnaderna, ge extra selen och försöka ha extra koll nu.
 
Tidig kväll men Nisse jagar så väckarklockan åt honom ringer tidigt i morgon!
 
Grå i solen i morse!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0