Saknar de ljusa kvällarna!

Åh vad jag saknar vårens och sommarens ljusa kvällar! Jag hinner ingenting nu och är så trött på kvällarna!
 
Innan jobbet igår så longerade jag Zippin, hon behöver ju röra på sig när hon står inne så mycket. Efter jobbet gjorde jag pastagratäng och hjälpte Nisse bära ut madrasser som hundarna haft som bädd. Sen kom Linda och vi hann rida ut med Bea och Lycka innan det var helt kolsvart. Sedan skulle jag rida Chokladen men i mörkret såg jag inte att Wasabi smög ut bakom. Som tur var kom Linda till undsättning men hann vara lite stök innan vi fick in henne i hagen igen, lerigt i ingången och alla kompisar som stod och trängdes, Wasabi är ju lägst i rang också. Hann bli lite stressad när hon gick ner till vägen, en svar häst med en svartklädd människa bakom kändes inte rätt i mörkret! Men hon vände vid vägen som tur var!
 
Gick ändå bra att rida Chokladen, det småtjafset som varit har börjat släppa och hon är pigg och framåt! Var nog fällningen som spökade ihop med att Ulrika släppt på en del spänningar. Så trött när jag kom hem på kvällen, skulle byta lampor på bilen men orkade inte men lyckades i alla fall planera dagens teori lite. Nu är det dags att dra igång den här dagen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0