När ska det sluta regna?

När ska det sluta regna?
 
Ytterligare en dag med regn, redan innan låg hagarna under vatten så det sista som behövdes var mer regn! Blev less så det inte fanns energi att göra något i regnet igår!
 
Jag fixade hagen där den häst som kommer i morgon ska stå, egentligen var det meningen att Zippin skulle åka innan den här hästen kommer men de har inte hämtat hem henne. Vill bara ha en häst på utbildning i höst för att hinna och orka med, men lite roligt med en ny häst att jobba med. Så hoppas jag att de hämtar Zippin, hon har ju varit här väldigt länge (1,5 år) och utvecklingen står stilla just nu, självklart kommer hon att utvecklas mer på sikt men det är jobb som ägaren själv kan göra. Jag tyckte faktiskt att hon skulle åka hem redan när jag bröt armen men de hade inte möjlighet att hämta henne då.
 
Blev ganska mycket pyssel inne och många koppar kaffe, jag sydde ihop ett täcke och planerade teorikursen jag ska ha i helgen. Temat är: Att bygga från grunden - vad är grundridning och varför är den så viktig? Jag tycker att det låter intressant men det är i vanlig ordning få anmälda.
 
På eftermiddagen var det en lucka när det regnade lite mindre så jag passade på att rida Chokladen, hon var faktiskt riktigt fin. Sen gjorde jag köttfärssoppa, Linda kom också och åt. Vi nattade hästarna, drack kaffe och sedan var den regndagen förbi. Nu hoppas jag på bättre väder framöver så det blir lite mer gjort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0