Katastrofväder!

Vilket jäkla skitväder! I dag är det inte roligt att ha häst, ännu mindre roligt att ha gården full av dom...
 
Morgonen började ju med att det inte blev någon sovmorgon då två hästar ramlat ur hagen hos Nisse. Jag gjorde ett ryck i stallet på förmiddagen när det inte hade börjat regna så mycket än, blåste dock redan rätt ordentligt. Jag longerade Zippin, red Chokladen och longerade Dajmen, med Dajmen testade jag en annan padd under sadeln som verkar bli bättre. Tanken är att ta upp inridningen med henne nu i höst igen.
 
Sen hjälpte jag Nisse att köra hem sina två kvigor från betet innan jag åkte och lämnade igen transporten jag lånat. Där blev det lite surr och jag beställde jultidningar innan jag åkte hem och gjorde mat. Entrecote av älg, kokt potatis och sås med kantareller som Linda plockat. Det var jättegott, och dessutom hade jag bakat en sockerkaka till kaffet sen.
 
Hela eftermiddagen har det regnat och blåst, det var ju redan blött innan och nu är det katastrof. Känns som att hela gården ligger under vatten, jag kände mig helt knäckt och gråtfärdig när jag nattade hästarna. Det är äckligt blött och lerigt, allt foder trampas ner och frågan är om hagarna överhuvudtaget kommer stå upp i morgon?
 
Sadel test på Dajmen!
 
Dajmen!
 
Nisses kattunge Gottfrid verkar inte lida av vädret, men jag är less på regn nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0