Voltövning!

Man hinner inte så mycket på helgerna när man jobbar, man får liksom vara glad att man orkar jobba och fixa hästarna, och kanske jobba en häst, eller möjligen två... 
 
Lite stessad i morse eftersom jag skulle lämna bilen hos en granne för att få släpvagnskontakten bytt och sedan åka med en jobbarkompis till Ica. Man vill ju inte att de ska behöva vänta på en då. Men jag hann och jag hann även longera Wasabi lite i snön i en av sommarhagarna. 
 
Efter jobbet så hämtade jag bilen och sen hade Nisse gjort mat. Till stallet sen och jag red Grå. Gjorde, som det kändes, hundra volter, men det var säkert inte ens en tredjedel. Men jag ville få henne att släppa lite mer i i nersidan och ta jämnare stöd på bettet. Red en bra övning, eftersom halva banan är hyfsat underlag så red jag på en fyrkant på den halvan, lite innanför spåret (eftersom det är halt). Gjorde 10 meters volter i varje hörn och vände upp på medellinjen och bytte varv på ena kortsidan. Många volter men växla med rakt spår mellan och båda varv, bra övning om det är fler än jag som har lite mindre att rida på nu.
 
Sen glass till kvällsfika och ny sova!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0