Vintern är här!

Nu är vintern här på riktigt, - 10 grader i dag men sol och härligt vinterväder! Så här får gärna hela vintern vara, lite mer snö bara!
 
Efter att hästarna var vattnade och fixade på morgonen så åkte jag ner till sommarhagen och kollade att allt var gjort där inför vintern, jag plockade ihop lite mer stolpar men sen fick resten stå. Sen tillbaka upp på gården där jag började med att longera Lemonaden. Jag ville mest kolla av henne, har ingen tro just nu att jag ska hinna få igång henne. Men hon fick röra lite på sig och jag fick checka av henne lite noggrannare, och upptäckte att hon fått krustor i pälsen så nu åkte täcket av! Hennes mamma, Räkan, hade ofta problem med krustor, svamp och regnskållor men Lemonaden har inte haft det innan. Nu hoppas jag att det ska räcka med att vara utan täcke och lufta pälsen, när hon inte rids klarar hon sig utan täcke när det inte är nederbörd. Sedan red jag först Lycka, sen Wasabi som fick styra runt träd och Chokladen som fick gå i skogen.
 
Dagens mat blev pizza, jag hann precis in på Ica innan de stängde och sen hämta pizza hos pizzerian mittemot. Efter mat och kaffe så gjorde jag kvällsrycket i stallet, då tog jag Clarinett i töm. Hon fick jobba mycket i galopp, gäller att passa på när inte matte sitter på! Har bestämt mig för att inte galoppera så mycket på banan nu, dels för att hon är ganska sprattlig just nu men framförallt för att jag får prestationsångest när galoppen inte är lika bra som i somras och det blir bara en stress. Men i kväll var galoppen rätt bra i töm!
 
När jag var klar med hästarna så hämtade jag hem Trassel, min katt. Hon är på vift på sommaren, bor hos några sommarstugor, och brukar komma hem i oktober. Nu hade hon fastnat hemma hos Paula och gick där och gnällde, hämtade hem henne i bilen och hoppas att hon stannar hemma nu!
 
Blicken hos min andra katt, Baloo, när jag frågade om han ville gå ut i morse!
 
Lemonaden i solen på banan!
 
Wasabis öron! Något måste ha blivit fel i aveln för vart kom åsna in i stammen?
 
Och Chokladen i skogen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0