Snölycka!

Vilken fantastisk vinterdag i haft i dag! Fluffig nysnö i morse, sol på dagen och inte så kallt!
 
Efter att jag gjort lite nytta på morgonen som att mocka lösdrift och packa hö kom Linda till stallet. Vi började med Zayats, och jag longerade först och galoppen satt i dag med. Sen hjälpte Linda mig s jag kunde hänga och klänga, lite på henne. Två nya steg i dag, dels att stå i stigbygeln och starta och stanna  uppifrån, det fungerade inte igår när jag var ensam men med stöd av Linda fungerade det bra. Sedan skrittade vi lite uppsuttet, några steg åt gången, ett par gånger, men det räckte ganska väl så för hon var trött sedan!
 
Så red vi ut med Clarinett och Bea, tyvärr fick de styltor och Clarinett var riktigt nära att gå omkull (det blir riktigt mycket snö styltor i flappskor a tyvärr) samt skrittade Grå och Lycka i skogen. Det var väldigt mycket snö på träden så vi såg ut som snögubbar när vi kom tillbaka, jag hade egentligen tänkt ta Wasabi också men jag var blöt igenom kläderna då det fick vara. I stället torkade vi kläder och Nisse var på byn och köpte pizza och kebab. Bra uppladdning gör att åka i väg och ha ett gäng lektioner. Och ja, de flesta i kväll fick rida voltövningen, i olika varianter!
 
Nu ladda för black friday i morgon, kommer bli en hektisk dag på jobbet!
 
Solen i ögonen när jag red Clarinett!
 
Man kan minst sagt säga att det var snöigt! Linda red Lycka och de tog täten genom snön!
 
Titta snö lagret på Lyckas rumpa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0