Dubbelhelgen!

Efter midsommar varje år pustar man ut inom handeln och tänker att nu är det länge till nästa storhelg, men nu är det redan dags igen! Det går fort! Och efter allhelgona börjar juluppladdningen!
 
Eftersom det kan vara sista dagen för i år som banan är mjuk så passade jag på lite igår. På morgonen tog jag Dajmen i töm och red Grå. Efter jobbet så red jag och Linda tillsammans på banan. Jag red Chokladen som började med att vara sur och istadig men som med ett stort tålamod från sin matte släppte och var jättefin sen! Vet inte om det är sviter efter tandläkaren eller det faktum att hon ändrar sig snabbt i kroppen nu som är boven. Från att ha varit stum i höger sida och framförallt höger bak i många år är nu höger sidas muskler mjuka och hon är lite spänd på vänster sida i stället. Dessutom är hon nu finast att rida i höger varv, så det håller absolut på att hända grejer med henne.
 
Jag ryggar Chokladen 40 meter efter varje arbetspass. Det var på kursen jag gick i slutet av sommaren som vi fick det tipset och när Ulrika hade varit här och kännt hur hon satt fast bak så peppade hon mig att göra detta. Började med 20 meter, nu är vi uppe i nästa 40 meter och målet är 60 meter. Att rygga hästarna för hand att släppa spänningar i bakdelen, och hjälpa SI-leden till bättre rörlighet. Mina hästar får nästan aldrig godis men Chokladen får en liten godisbit efter varje 20 meter och det verkar fungera. Självklart har de andra hästarna också fått testa på, flera av dom backar med lätthet och har då oftast inte problem så de behöver jobbet lika mycket. Men även Zippin, Wasabi, Dajmen och Szum kommer få jobba med detta strukturerat framöver. Ett tips till er att testa!
 
Nu kastar vi oss in i dubbelhelgen, i dag med bara en massa jobb!
 
Dajmen igår morse, dimmigt, fuktigt och milt. Mer som en septembermorgon än i november! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0