Torka!

Högsommarvärme och bonnbränna, jag vill ju inte klaga men lite regn skulle ju inte skada ur många perspektiv som betestillväxt, pollenmängden, dammiga ridbanor, torra hovar och brandrisken. Det är redan jättetorrt fast bara slutet av maj!
 
Härlig dag igår i alla fall! Zippin var på plats i hagen så hon hörde mitt hot om straffhage, sen får vi se hur länge det varar. Jag tog i alla fall henne i töm ute i en av de tomma hagarna. Sedan åkte jag ner till betet, red först lite lätt dressyr med Grå. Hon var spänd först men släppte bra, dock stressvandrade hon i hagen när jag sedan red ut Clarinett. Grå blir väldigt blockerad när hon blir stressad och det som hände sedan bevisar verkligen det. För hon var ju stressad över att Clarinett som är hennes stöd och högre i rang var ute, men när jag släppte ut Clarinett i hagen igen som kastade sig Grå ut och galopperade hem till gården!
 
Jag tänkte ju först att hon kommer ju inte springa så långt, hon är ju flockbunden och de andra var ju kvar i hagen. Försökte fånga henne men hon såg mig liksom inte, och inte heller att Clarinett var i hagen, och efter någon minut så galopperade hon hela vägen hem! Jag tog bilen hem och ledde tillbaka henne, hon var stressad i början men lugnade sig sen. Varmt var det och jag blev väldigt glad när Paula kom och skjutsade upp mig till gården och bilen igen. Även om det inte är så långt så vsr jag inte sugen att gå uppför backarna i värmen!
 
Åkte tillbaka och tog även Lemonaden. Hon var spänd och fick för första gången på väldigt länge lite sadeltvång när jag longerade. Blev inte så mycket ridning, satt bara upp och skrittade lite. Sen gav jag upp i värmen och åkte hem och gjorde mat. Älgkött med champinjoner i gräddsås och ris är väl egentligen ingen mat i värmen men det fanns inte så mycket att välja på i kylen!
 
Åkte sedan i väg och hade ett par lektioner, sen hem och Linda red hopplektion och sedan avslutade vi kvällen med fika, kladdkaka och grädde! Nu jobbdag!
 
Zippin i töm på förmiddagen igår!
 
Grå efter ridningen, men innan hennes galopp tur!
 
Från Clarinetts ridtur! 
 
Min fina Clarinett-prinsessa! 
 
Det dammade rejält när Linda red på kvällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0