Regnlördag!

Grå och lugn dag igår, regnade till och från, men det är nog bra för gräset!
 
Jag tog det lugnt igår, kände att jag behövde det eftersom jag varit så stressad. Så tog det lugnt med utsläpp, fodring, mockning och spolning. Sen rätade jag upp staketet på en av vinterhagarna och började på med sista sommarhagen på gården. Jag jobbade Szum i töm och red Zippin. Henne sktiyttade jag ut en sväng i skogen, hon var lite spänd men inte så konstigt så det var längesen vi red ut själv, längesen vi red uppe i skogen och dessutom regn och blött. Red en liten sväng och avslutade med lite trav på banan.
 
Sedan hem för fika och byte till torra kläder, innan jag och Nisse åkte för att äta tårta och fira ett yngre födelsedagsbarn. När vi kom hem gjorde vi mat, jag fakturerade klart och vi tog det lugnt ett tag innan vi åkte och hämtade höbalar. Jag hade transporten och kunde sedan rulla ut balen själv, sedan nattning av hästar och kväll!
 
Szum var rätt lerig igår när han skulle jobba!
 
Björkarna håller på att slå ut! Zippins öron i skogen!
 
Baloo tänkte hjälpa matte med att rulla ut höbalen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0