Nysladdat!

Lika tråkigt och kallt väder idag! Tre av fyra gånger som jag har gjort beteshagar nu så har det snöat!!! Det är inte okej!
 
Gjorde i alla fall klart hagen jag började med igår, trots vädret, och sen pysslade jag till en sladd till ridbanan. Den blev ju lite provisorisk och sladdningen var inte perfekt, men helt klart en början! Betydligt bättre än innan!
 
Först ut på den nysladdade banan var Zippin som fortfarande är galet brunstig och fick jobba i lina. Jag longerade även Dajmen men henne med inspänning. Sen tog jag Grå i töm i sommar hagen som jag gjort och red även Chokladen. Jag ska ju rida digital dressyrtävling med henne i morgon och det märks! När jag ska på riktig tävling så brukar jag få låsningar dagarna innan som oftast brukar visa sig i galoppen, samma sak nu! Vi har ju lite problem med galopp, som jag typ alltid har, men vänster galopp brukar vara den bättre. Nu är den en katastrof och jag får avbrott, hon drar ner huvudet, försöker bocka eller hamnar i framvikt... I höger galopp ramlar vi in, men har inget av ovanstående problem i alla fall! Förstår att det sitter i mitt huvud, men hur får man bort det? Har i alla fall inställningen nu att jag ska försöka rida resten av programmet så mycket bättre i stället!
 
Sen middag, i väg på Hammarn där jag lämnade in deklarationen och bokslutet, köpte foder (och stängsel) och tömkörde en häst. När vi höll på avsluta hästen så kom det in ett oväder med hagel, snö och stormvindar som tur var så var det bättre när jag kom hem igen, även om det hann snöa lite mer innan kvällen var förbi.
 
Szum fick gå i töm ute i sommarhagen och Linda red träning, sen mätte vi in bokstäverna på banan inför dressyren. Jag avslutade med att mata Nisses kalvar då han ramlat och gjort illa foten, han säger att den är vrickad men jag tror att det är värre än så...
 
Min nysladdade bana, och min hemmabyggda sladd!
 
Dajmen på banan! Visst börjar hon se vuxen ut?
 
Grå ute i sommarhagen! Inte så grönt i hagen än... 
 
En väldigt trött Wasabi!
 
Szum i töm! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0